söndag 2 oktober 2016

Kärlek, 6, Liv, 4

1 oktober 2010: Jag och Jessica älskar med kosmos på ett sunkhak i Stockholm.

1 oktober 2012: Jag och Jessica firar två år som par. På kvällen sitter vi på balkongen och tittar på stjärnorna med ett glas bubbel. Jessica smuttar mest, för hon är höggravid och...

2 oktober 2012: ...precis klockan 00.00 börjar det röra på sig i hennes mage. Vi åker till BB, och på eftermiddagen kommer en vacker och barsk tjej ut.

1-2 oktober 2016: När ungarna har lagt sig tänder vi ljus och skålar för att vi har fått uppleva sex år som par. Jessica är mitt livs kärlek. När jag träffade henne var det som att dimslöjor skingrades, rädslor upphörde och illusioner punkterades. Jag är så glad att jag fick uppleva den här kärleken i mitt liv.

På morgonen går vi i och sjunger för Liv på hennes fyraårsdag. Hon gnuggar sig förvånat i ögonen och frågar: "Är jag mycket större nu?" Sen ställer hon sig upp för att visa sina storasyskon hur lång hon har blivit, och de applåderar.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...