onsdag 12 februari 2014

Feber

Ungarna påbörjade sin mamma-vecka idag och Jessica är i Stockholm och har hemliga möten med RFSU:s ledning så jag och Liv har haft hela dagen för oss själva.

Jag är sjuk och Livan är sjukare. Hennes lilla kropp är en kamin av feber. Jag trugar i henne Alvedon som hon spyr upp. Direkt efter spyan gör hon plutmun och vill pussas.

Jag tror det är när barnen är små och sjuka som man bondar som mest. Jag minns en natt när Julie spydde 26 gånger. En annan natt när Edward kom upp i nästan lika många vomeringar.

Det är inte äckliga minnen. Det är lyckliga minnen. Jag pussade Liv och trugade i henne en ny dos Alvedon. Sen tittade vi på Alfons.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...