tisdag 8 maj 2012

Generationer

Sprattlande skuggor och en spaning efter ytterst små genitalier. Till slut säger ultraljudsmorskan: "Jag är inte helt säker, men det lutar åt att det är en tjej". Mitt hjärta slår en lycklig volt: jag och Jessica ska få en dotter!

Och jag börjar fantisera. Sommaren 2033: familjen går på galej nånstans. Systrarna Forsling - Julie, 26, och hennes 20-åriga lillasyster - är coolare och vackrare än livet självt. Deras sinnesjukt snygga bror Edward, 24, står i ett hörn och fäktar bort trånande tjejer som om de vore flugor. Han är redan ihop med en amerikansk rockstjärnebrud.

Sen får vi en bild på lilltjejen och det visar sig att hon är en kopia av sin farfar. Jag menar k o p i a. Jag menar att min pappas latenta gener - som nästan helt hoppade över mig - har manifesterat sig i det här fostret så att det är rent komiskt. Så om ni snart ser en bebis som ser ut som Sven Forsling, 75, i fejset vet ni att det är vår älskade dotter.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...