söndag 6 maj 2012

Samtal med Julie, söndag eftermiddag

Julie: Varför blev Jesus uppspikad på korset?
Jag: Det är en bra fråga. Minns du att jag har berättat att han påstod att han var Guds son?
Julie: Ja.
Jag: Det var en del människor som blev arga på honom då och spikade upp honom på ett kors.
Julie: Så får man inte göra!
Jag: Nej, det får man verkligen inte.
Julie: Vad hände sen?
Jag: Han dog.
Julie: Varför då?
Jag: Man kan inte hänga på ett kors hur länge som helst. Till slut dör man. Men Jesus kom tillbaka några dagar senare, så det var lugnt. Åtminstone tror en del människor det. Men jag tror inte att det är sant.
Julie: Det tror jag! Jag tror han är i himlen just nu och ser ner på oss.
Jag: Det är det som är så bra: alla får tro vad de vill.
Julie: Jag tror att Jesus bor i drömmarnas land.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...