fredag 4 maj 2012

Skyldiga lustar

En av grejerna det hanns med under min och Agnetas fina Uppsaladag igår: ett besök på min absoluta favoritbutik alla kategorier. English Bookshop har insett att god litteratur bör läsas på engelska och säljer därför bara böcker på engelska. Jag har varit en stammis ända sen de höll till i ett litet dragigt vindskyffe på 90-talet. Nu har de expanderat och har till och med en filial i Gamla Stan, folks.

Jag kom ut ur affären med fem sprillans böcker för över tusen spänn. Alla fem var så kallade guilty pleasures, ful litteratur, ytligt skit, med andra ord inget som mina gamla kursare på littvet -97 hade godkänt (hej Johan, Petra, Daniel, Åsa och Jon): en bok om Kennedy. En om Titanic. En om Kennedy OCH Titanic (det är sant). En bok om en avdankad rockstjärna. Och så Stephens nya.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...