lördag 21 april 2012

Lillbrorsorna i skuggan

Så fick jag äntligen hänga med Jack, Bob och Ted! Inte en dag för tidigt. De var förvisso stendöda och man såg inte deras lik för de låg nedgrävda i marken, men ändå.

Jag hade inte fattat att alla tre låg inom några meter från varandra, jag trodde de var utspridda. Men någon hade bestämt att de ska tillbringa all framtid inom hörhåll från varann, och det gjorde denna någon rätt i. Allt annat vore ju ologiskt.

Men en grej gjorde mig lite (upp)rörd. Jacks grav är ju så in i HELVETE mycket pampigare än Bobbys och Teddys! Hans sitter uppe på en platå, omringad av en stenvägg där någon har huggit in delar av hans installationstal från -61. Och så en evig flamma på det.

Lillbrorsorna får nöja sig med ett enkelt, vitt träkors och en platta med sina namn (på bilden ligger Teddy till vänster, Bobby till höger). Inga minnesord, ingenting. Jag vet - de var aldrig presidenter. Men jag gillar inte att Jack roffar åt sig hela äran, den jävla womanizern. Bob och Ted var lika bra, om inte bättre.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...