söndag 15 april 2012

Att gå...

...på bio med den här flickan är en ynnest så enorm att jag vill tacka fler än bara Gud. Han (hon?) räcker inte. Och jag vet ju ändå inte om hon (det?) finns.

Mästerkatten i stövlar. Trodde det skulle vara en skitfilm men den var bra. Lilla gummans hand i en gigantisk popcornhink. Klantiga pappan som spiller ut tre kilo popcorn mitt i filmen. Lilla gummans lättade blick när det visar sig vara fyra kilo popcorn kvar.

Mästerkatten blir felaktigt fängslad i slutet. "Jag gillar inte den här filmen", säger gumman högt i salongen, som för att manifestera sitt hat mot orättvisor i världen. Hennes hjärta och Edwards hjärta är de renaste hjärtana jag känner till.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...