onsdag 4 april 2012

Egen företagare

Har köpt ny iPhone, ny iPad, ny MacBook, ny skrivare. Har registrerat mitt företag. Har sålt in mitt första knäck. Har jobbluncher i Västerås och jobbmiddagar i Stockholm. Får höra att mina ögon påminner om en presidentmördares.

Det där sista hade inte riktigt med saken att göra. Men ändå.

Helvete vad det här nya är...nytt. En kall, välbehövlig dusch för att känna att jag lever. Det kommer att bli bra, Jon. Det kommer att ordna sig. Det kommer.

Skönheten i en frukost med barnen. Mysigheten i att måla ägg på en onsdagseftermiddag med dem och Jessica hemma hos Lotta. Friheten i en vårvind i håret som jag inte hade upplevt annars.

Och om allt går åt helvete har jag ändå försökt.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...