tisdag 10 januari 2012

Vissa saker i livet

Är helt enkelt värdelösa. Det här med tänder till exempel? Vad är det för skit? Varför gjorde Gud/evolutionen/get outta my face emaljen så känslig? Varför föddes vi inte med stenar i käften?

Jag har alltid hatat tandläkare (men just han på bilden är trevlig. Han heter Jan och gillar Queen). Gång på gång har de berövat mig på min stolthet och mitt människovärde. Gång på gång har de fått mig att inse att världen är en hård och kall och ogästvänlig och fittig plats.

Men Jullan kanske inte behöver lära sig det. Vem vet? Hon kanske klarar sig från allt det där. Noll hål idag i alla fall, det är en början.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...