måndag 16 januari 2012

Det äkta ståndet

Som ni trogna läsare av bloggen vet så gifte jag mig i lördags. Jag inser att det är omöjligt att kunna göra en så världsomvälvande händelse rättvisa på en fucking blogg så jag ska inte ens försöka. Dessutom har vi inte fått några bilder än. Men så här, people:

Jag. Är. Så. Himla. Lycklig. Och. Mitt. Hjärta. Svämmar. Över. Av. Tacksamhet. Jag. Skulle. Önska. Att. Ni. Fick. Uppleva. Hur. Det. Känns. Men. Det. Kan. Ni. Inte. För. Ni. Är. Inte. Gifta. Med. Jessica. Forsling.

Japp, hon har bytt nu. Vi säger namnet gång på gång, känner på det, smakar på det, försöker förstå att vi inte är två barn som leker vuxna utan att hon faktiskt lagligt är folkbokförd med min släkts efternamn och kommer att vara det så länge hon lever. Vilken sanslös ära. Mina förfäder dansar i sina gravar.

Jag kan inte sova. Jag log som ett fån på morgonmötet i morse. Jag ler som ett fån nu. Jag är välsignad med en skönhet som är så stor att den inte får plats i min kropp.

Titta på den här perfekta kvinnan. Den 14 januari 2012 gifte jag mig med henne. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att någon däruppe älskar mig så hjärtat brister.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...