onsdag 25 maj 2011

I blaskhyllan, onsdag

Dessa tre femtedelar av Foo Fighters intervjuade jag på Hotell Rival vid Mariatorget i mars. Jag var så klart mest intresserad av Dave Grohl (i mitten), eftersom han trummade i Nirvana. Men även Pat Smear (till vänster) gjorde mig lite starstruck, eftersom han lirade gitarr med dem under Kurts sista månader i livet.

Kvar återstod den stackars okända tredjegitarristen Chris Shiflett (till höger), som satt som en bortglömd Hitte-Joel i en soffa och inte förväntade sig en enda fråga. Men eftersom jag är en sån fin man sympatifrågade jag honom en eller två grejer, och jag inbillar mig att han blev lite glad över att få känna sig delaktig i intervjun.

Nyss greps jag av empati för honom. För på omslaget till den här rockblaskan på Pressbyrån är han inte bara betydligt kortare än Pat och Dave. De har även stavat fel på hans namn!!

Så skulle jag aldrig ha behandlat dig, Chris.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...