måndag 29 november 2010

Julie queenar sig

Fyraårskontroll för gumman i dag. Perfekt hörsel, perfekt syn, perfekt allt. För att testa hennes intelligens lade BVC-Marie upp fyra kritor på ett bord och bad henne att räkna dem. Jag och Julie såg menande på varandra och blew her out of the fucking water:

Julie: Ett, två, tre, fyra.
BVC-Marie: Vad bra!
Jag: Hon kan räkna på engelska också.
BVC-Marie: Va? Får jag höra!
Julie: Du måste lägga upp nya kritor först.
BVC-Marie: Okeeej...(lägger upp fem stycken)
Julie: One, two, three, four, five!
BVC-Marie: Nämen, oj så duktig du är!
Julie: Jag kan räkna på spanska också.
BVC-Marie: (begynnande irritation i rösten) Kan du det?
Julie: Lägg upp kritor nu.
BVC-Marie: (lägger upp tre kritor under tystnad)
Julie: Uno, dos, tres!
Jag: Hon kan räkna på azerbaijanska också.
BVC-Marie: (skrattar ansträngt. Byter samtalsämne)

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...