torsdag 18 november 2010

D. E. U. Ericson

Middag med Dan ikväll, och allt är som det ska. Jag och Dan var nyligen ett cunt hair från att bryta kontakten för evigt. Istället: han var min vapendragare för en kväll igen. Han minns ädelstenen jag gick omkring med hösten -92, bara en sån sak. Present från min syrra, skulle ge bättre karma eller nåt sånt. Vi hade våra kärringgräl, som våra kompisar kallade dem. Men Gud vad jag är glad att Dan var vid min sida i Uppsala. Jag minns:

när han drog hem sin farsas video som vägde trettio kilo hela vägen till Djäknegatan, för att vi skulle kunna hyra några smaskiga VHS.
när vi satt på Uppsala tre högar.
när han tröstade mig när Vanja hade varit otrogen.
när han spydde på Skaris och jag tog hand om honom.
när han sympatiheadbangade åt min låt Rectal visit på Kupolen i Knivsta.
när vi smörpratade på Max och hotades till stryk.
när vi kastade boll i Daytona Beach.
när han påpekade att jag spydde San Francisco på den där tjejen från Liisas balkong Lucia -92.
när han höll sig vaken på hotellrummet i New York för att jag skulle somna före honom, eftersom han snarkade.

Mycket vatten under broarna.

Mörkt vatten.
Ljust vatten.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...