torsdag 5 augusti 2010

Darn it

Sjuk hela veckan och ohållbart idag. Låg i sängen och lyssnade på gamla Entombed-låtar på Spotify när jag insåg att jag gjorde ett pinsamt misstag i förrgår. Då intervjuade jag nämligen Nicke Andersson och tänkte att "vafan, jag passar på att ställa nån fråga om Entombed till honom". Jag är rätt ointresserad av hans senare musikprojekt (Hellacopters, The Solution, nuvarande Imperial State Electric), men de tidiga Entombed-plattorna är ju mästerverk.

Jag: Vad tänkte du på när du skrev "Premature autopsy"?
Nicke: Jag satt med en ordbok och tyckte att det lät häftigt. Ingen hade döpt en låt till det förut.

Men det var ju för fan inte "Premature autopsy" jag älskade så när jag gick i gymnasiet. Det var "Abnormally deceased". "Premature autopsy" är en dynglåt.

Fan också. Nu tror Nicke att jag har dålig smak.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...