torsdag 25 mars 2010

Stalker

Fick ett sinnessjukt samtal nyss. Vet fortfarande inte hur jag ska förhålla mig till det, om jag ska skratta eller bara klia mig i huvudet.

Jag: Aftonbladet, Jon Forsling.
Okänd kvinna: Ja, hej. Jag söker kvinnan Jon Forsling på Aftonbladet?
Jag: Va?
Okänd kvinna: Det finns en kvinna som heter Jon Forsling och som jobbar på Aftonbladet. Jag vill prata med henne.
Jag: Ehhh...jag heter Jon Forsling och jag är kille.
Okänd kvinna: Fråga Ia! Hon vet vem kvinnan Jon Forsling är!
Jag: Jag känner ingen Ia.
Okänd kvinna: Det gäller en artikel i gårdagens tidning. Fråga Ia!
Jag: Va?
Okänd: Tack. Hejdå.

Tio minuter senare ringde hon igen:

Okänd kvinna: Jag söker kvinnan Jon Forsling på Aftonbladet.
Jag: Hon slutade jobba här för tre år sen.
Okänd kvinna. Okej. Tack så mycket!

Vad är nu detta? Har jag fått en stalker på halsen eller är det bara någon som vill mig skämta aprilo?

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...