söndag 14 mars 2010

Helgen summerad

Fredag:

* Genrep i Globen. Dolph såg skön ut när han nickade i takt under "Eye of the tiger".
* Jöbacks lasershow var häftig.
* Björkman var sur, Hall var trevlig, Jessica påstod att jag hade blivit fet (well...sort of), Ola svarade tråkigt på mina frågor, Timoteij fnittrade.
* Det var roligt att jobba inpå småtimmarna igen. Det var länge sen. Jag fick många deja vu-upplevelser från när jag var kvällis 2004-2005. Aftonbladets redaktion är...mysig kring midnatt, på nåt sätt.
* Jag och Markus drog till Tabacen halv två och drack öl. Det var trevligt i en halvtimme, sen kom en av låtskrivarna bakom Darins låt och satte sig vid vårat bord. Han babblade skit i en timme, sen tog jag en taxi hem till Markus lägenhet.

Lördag:

* På morgonen roades jag av att Markus hade en filmjölk i kylen vars bäst-före-datum var den 28 december 2009. That´s an old fucking filmjölk.
* Edward var kinkig på eftermiddagen.
* Någon timme innan sändning köpte jag och Julie godis i godisaffären. Det tindrade i folks ögon; det låg en förväntan i luften.
* Mellon var rätt rolig på kvällen. Men så jävla rolig var den inte.
* När ungarna lagt sig kollade jag och Lotta på roasten av Bob Saget på Comedy central. Roligast var när en tjomme påstod att Jon Lovitz var en bög som inte hade kommit ut än, och att han var "den mest feminina jude i en garderob sen Anne Frank".

Söndag:

* Vi hängde på låset till Vallby Friluftsmuseum när de öppnade klockan tio, och avverkade grisar, hästar och getter i en rask följd. Bebbarna var måttligt roade av djuren, men Julie tyckte det var skoj att titta på när en galt sket ur sig nåt fruktansvärt.
* Vi åkte pulka i en lång och fin backe.
* Hanna och Elsa kom. Vi käkade lunch till hutlösa priser. Edward var sur och kastade en gaffel åt helvete. Folk stirrade på oss.
* På kvällen började Julie och Edward slåss om en bok.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...