söndag 3 januari 2010

I backspegeln

Fin nyårsfest hos Hanna vid Tidö Slott, kände mig tidlös och artonhundratalsmässig eftersom det är så högtidligt vackert därute. Och jag fick veta att min farfarsfarfar Sven August brukade hänga på slottet med sin kompis von Schinkel när det begav sig.

Vill fan inte börja jobba. Det är så jag känner inför 2010. Känner för att bränna alla mina besparingar på trisslotter och skrapa fram de där femtitusen i månaden i tjugofem år nu. But it's not gonna happen. Jag kommer att vara löneslav i trettio år till. Sen några korta år av lugn och sen hjärtattack vid 68. Just you wait and see.

Här borde jag kanske skriva min krönika över året 2009, men eftersom mina bloggläsare får plats i en större folkabuss känner jag mig inte riktigt motiverad. Några korta stolpar bara:

Bästa låt: "All the trees", Logh (släpptes typ -05, men ändå)
Roligaste jobb: att intervjua Lars Ulrich, Kirk Hammett och en sloshed Olle Ljungström. Och lunchen på Clarion med Paulie Walnuts, förstås!
Tråkigaste jobb: Let's dance.
Vackrast: Julie. Edward. Lotta. På avlägsen fjärdeplats: det sällsamma ljuset i New York i september.
Roligast på scen: Schyffert i "The 90's" på Konserthuset i V-ås.
Roligaste sportupplevelse på plats: Yankees mot Red Sox på nybyggda Yankee Stadium.
Bästa bok: Dave Cullens monumentala reportage "Columbine".
Mest svårlästa bok: "Koranen".
Mest oumbärliga pryl: iPhonen.
Mest oväntade händelse: att jag började blogga.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...