tisdag 26 januari 2010

Homework

Charles Cross - den amerikanska musikjournalisten som bland annat skrivit "Heavier than heaven", den definitiva biografin över Kurt Cobain - ringde precis och frågade hur det går med Edwards inskolning på dagis.

Jag kunde med lättnad i rösten svara att det går helt utmärkt. Edward är en naturbegåvning på att assimilera sig bland andra bebbar; hans fröknar verkar genuint överraskade när jag hämtar honom.

Jag berättade för Charles att det fyller mig med sådan stolthet. Det känns på nåt vis som att det är ett bevis för att jag och Lotta har gjort vår hemläxa under de här snart ett och ett halvt åren. Vi har förberett honom för omvärlden och han verkar vara mer än redo att ta sina första stapplande steg i den nu.

Det där med Charles var ett skämt, men det fattar ni ju. Det var i själva verket Peter Krause som ringde.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...