söndag 10 januari 2010

Dagens jag ser rött

Jag kan ruttna på folk som är oförmögna att göra minsta lilla struntsak utan att först berätta för omvärlden att de gör det. Jag har en tre-fyra vänner på Facebook som lider av denna sjukdom. Varenda jävla dag förorenar de Fejjan med meningslösheter som "NN kokar kaffe", "NN ska städa sovrummet nu", "NN sorterar tvätthögen och konstaterar att den är stor". Allt inom loppet av två timmar. Sen ska det meddelas att det äts lunch, middag, att det duschas, att det tittas på nån jävla serie på tv. Tror de jag bryr mig? Tänker de "om jag skriver detta får det mening. Om jag skriver detta blir livet verkligt"?

I morse uppnåddes ett bottenrekord. En av mina "vänner", en tjej som brukar snitta tio uppdateringar om dagen, skrev följande i sin statusrad:

"Söndag morgon".

Vad fan, OCH?? Blev du tvungen att berätta detta för mig? Trodde du inte att solen skulle gå upp annars? VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG, MÄNNISKA???

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...