söndag 24 januari 2010

Father in law

Jag kommer att bli en svår svärfar att ha att göra med. Särskilt mot Julies blivande killar (eller tjejer, även om jag helst ser att hennes framtida kärlekspartners är helt asexuella).

Ve den jävel som sårar henne.

Igår var min lilla familj på mycket trevlig 40-årsfest på Tidö-Lindö hos Tessan och Peter. Många ungar. Väldigt många ungar. Julie blir lite betuttad i en brunhårig femåring och börjar svassa för honom på sitt godmodiga treårsvis. Ungjäveln visar ett totalt ointresse. Julie ger inte upp och försöker komma på något roligt att säga, så att pojken ska tycka om henne. Men hon kommer inte på nåt bättre än "titta där! Det ligger en filt på den där stolen!" Ungjäveln ger henne en tom blick och går därifrån.

Vad fan! Visa min dotter respekt, din jävla lilla skitunge! Vem fan tror du att du har att göra med? I will get medieval on your ass!!

Som sagt. Jag kommer att bli svår.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...