tisdag 15 maj 2018

Sommaren kom tidigt i år...

...och vi packade in oss i bilen och drog till Gröna Lund en kvalmig fredag. Sen till Stalbo, för att se Benjamin få stryk av en israelisk kyckling i ESC. Till Ringvallen, för att se Edwards lag spela 8-8 mot Barkarö. Till Huddungesjön, för årets första dopp med farmor. Till Tillberga, för att lämna av ungarna på kalas för Olle, 3.

Liv övervann nästan sin rädsla för vatten, tack vare stöd av Julie. "Men jag är rädd att jag ska dyka ner i djupets sken", förklarade hon när vi drog till Lögastrand igår.

Hektiska dagar, ändå välsignade. Eller kanske just därför. Ögonblicksbilder som etsar sig fast, som stannar kvar efter att all den flyktiga vardagsskiten bleknar bort.

Ungarnas små späda kroppar, och deras farmors snart 81-åriga dito, tillsammans i en kall, spegelblank insjö i maj. Julies skrattande fejs när jag plågade mig igenom Flygande mattan med henne. Edwards stolta löpsteg över fotbollsplanen, iförd en vit tröja med nummer 20. Livs koncentrerade blick när hon åkte med veteranbilen på rälsen, förvissad om att det var upp till henne att styra i svängarna. Precis som jag, back in the 70's.








2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...