tisdag 8 maj 2018

Sex år senare

Våren 2012 satt jag och Jessica i Malmabergsskolans aula, och lyssnade på ett informationsmöte. Jullan bull var fem och skulle börja i förskoleklass, och jag minns att jag direkt gillade den lite sträva, barska dramapedagogen som förklarade att de var den enda skolan med dramaprofil i hela stan.

Sex år senare fick jag äntligen se resultatet av denna dramainriktning, i form av klass 5:s uppsättning av Robin Hood där min äldsta critter gjorde en storartad rolltolkning som ett fattigt barn, och dessutom agerade berättarröst.

På Jessicas initiativ gav jag en blombukett till den barska lärarinnan sen. Det var hon värd.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...