torsdag 4 maj 2017

Sadel, akademiker

Åkte och köpte en cykel till Liv ikväll. Grön, unisex, inget rosa trams utan cool och icke-patriarkal. Men bromsen gick sönder direkt, sadeln gick inte att montera ordentligt och däcken har ingen luft. Det blir alltid så här när jag ska montera nåt. Jag är för akademisk, för lite arbetarklass. I morgon kommer de att skratta åt mig när jag kommer in i butiken och ber om hjälp som en nolla.

Fantasi: Jag letar reda på tillverkaren av cykeln och stänger in honom i en tjur av mässing. Fjuttar på en eld under. Tittar på solnedgången och njuter av hans desperata skrik om nåd.

Annat som har hänt idag: jag är fet. Men jag vann över ETC:s nya Västeråskorre i squash nyss, det gladde mig en smula.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...