torsdag 21 april 2016

Min mamma filmstjärnan

Apropå förra inlägget: min mamma fyller 79 i sommar, men på nedanstående foto var hon typ 19 bast gissar jag. Jorden har snurrat några varv runt solen sen den här bilden togs (och yours truly skulle inte anlända förrän nästan tjugo år senare) men det känns på något sätt fint att veta att jag har ärvt gener från någon som såg ut som en snyggare version av Ingrid Bergman på 50-talet.

Men min mamma har ett väldigt självkritiskt drag. Den enda kommentaren hon hade när jag visade bilden för henne tidigare idag var "jag gillar inte frisyren jag hade. Håret var alldeles för kort".

Well, you can't please everybody.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...