måndag 25 april 2016

Ge hit stålarna

Kommer från vänstern och har alltid röstat vänster. Men ruttnar på hur höga skatter det är för en blygsam egenföretagare som jag som bara försöker hanka mig fram och ge mina ungar mat och en och annan leksak.

Staten suger åt sig mina slantar, och jag har tröttnat på att de tar sån stor del av kakan. Idag fick jag restskatt på 40 000, utöver den skatt på 168 000 jag pytsade in i mars, utöver de drygt 15 000 jag pytsar in varje månad, utöver de 29 000 i moms som jag måste betala i maj.

Akutvården på Västmanlands lasarett är ett skämt, mina astmamediciner är svindyra och vägarna till mitt barndomshem är fulla med hål. Vad fan gör ni med mina pengar, staten?

Kan bli borgerligt i nästa val. Just sayin.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...