lördag 31 oktober 2015

Rädda jävla svennar

Man kan bli trött på Sverige ibland. Vi är så jävla asociala i det här landet. Så kalla. Det är klimatet, så klart. Vi fryser fysiskt sett sju månader om året.

Mentalt sett, jämt.

Mina gudomligt vackra döttrar klädde ut sig till monster nyss och ringde på i grannskapet. Om jag räknade rätt gick de till sju dörrar.

En öppnade.

Grejen är att jag vet att åtminstone några av de som inte öppnade var hemma. Jag hörde dem, och jag vet av andra skäl också. Men de öppnade ändå inte. Hur fan kan man inte öppna dörren när man ser två så här gulliga monster i titthålet?

Gud välsigne den kvinna som ändå gav mina döttrar några godisar. Alla andra kan dra åt helvete i all evighet, Amen.

Vi borde flytta till varmare breddgrader.





2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...