söndag 11 oktober 2015

Ner i grottan

Är inne i en extremt intensiv jobbperiod just nu. Utläggen hopar sig på hög, jag har blivit tvungen att tacka nej till en hel del men har ändå suttit i helgen och randat samtidigt som jag har tagit hand om sjuk fru och dotter.

I onsdags gjorde jag intervju med en känd författare på en kinakrog vid Mariatorget, och fredagen tillbringade jag ute i skärgården med en gammal militär. I morgon bitti sitter jag på ett plan till Helsingfors för ett annat jobb.

Borde jag älska det här, när livet kommer i klumpar på det här viset? Eller saknar jag egentligen att vara uttråkad, att se dammkorn dala ner i solljus som strilas mellan persienner? Är livet bäst när det är stiltje, eller när det blåser storm?

Jag kan inte bestämma mig. Men just nu längtar jag till dammet.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...