måndag 29 december 2014

2014 in review

Ännu ett jävla bra år där jag fick nåden att uppleva livet med en kärleksfull fru och tre mirakulösa barn som har så mycket skönhet i sina själar att Hubble-teleskopet skulle kunna se den från 13 miljarder ljusårs håll.

Jag är så glad att jag får leva. Jag är så långt från perfekt. Men jag är så glad att jag får vara med i några år i det här universumet.

Jag läste precis i en bok att forskare tror att det kan finnas många fler universum. Tanken svindlar. Och hoppet ändå: att det ska finnas någon sorts dimension som gör att vi får fortsätta. Förhoppningsvis i ett marxistiskt samhälle där chips är nyttigt och alla som inte inser att jag är ett geni kan dra åt helvete.

Jobbmässigt: jag fick skriva om Jesus. Och Simpsons. Och rymden. Jag fick skriva skriva skriva, som när jag var barn. Det är ett bra sätt att försörja sig på. Varje år, utan skyddsnät. 2015, inga garantier. Jag stretar på och ler inombords. Ett ödmjukt leende.

Jag tänker fortsätta läsa om rymden. Jogga mer. Bli ännu bättre på att inte jaga upp mig för småsaker.

Försöka överleva.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...