tisdag 12 augusti 2014

Elmore och Jehova

Är ensam med ungarna hela den här veckan. Jessica, jag menar Lykk, jobbar arslet av sig på Elektra, och ungarnas skolor och dagis börjar nästa vecka.

Barnen lär mig att carpe diem. Man har liksom inget val. Man måste leva i nuet när man umgås med det här gänget:

Vi gör inte så mycket. Det är skönt. Två kvinnor från Jehovas vittnen ringer på. Jag öppnar i kallingarna. De har varit här förut, vet att jag har skrivit en bilaga om Jesus i Aftonbladet. Vet att jag är agnostiker. Men de ger sig inte. Jag tar emot en broschyr.

När jag hinner läser jag Elmore Leonard. Han är min nya favoritförfattare. De senaste två veckorna har jag läst tre böcker av honom. "Gold coast" och "LaBrava" var väldigt bra.

"Hombre" var fantastisk.

I broschyren som jag fick av Jehovas vittnen-gummorna ställs frågan "var finns svaren på livsfrågorna?"

Det är ju så lätt. Allt en människa behöver är kärlek, musik och en trave goda böcker. Allt annat är neuroser.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...