söndag 31 augusti 2014

En hel dag av kultur

Jessica arrangerade ett heldagsevenemang på sin arbetsplats, biografen Elektra, igår. Kortfilmer, teaterföreställningar, en fet valdebatt med representanter från alla åtta riksdagspartiernas ungdomsförbund, livemusik. Min fru kläckte alla idéer själv och har jobbat som en iller med det här de senaste sex veckorna. Jag har aldrig varit så stolt över henne som jag var igår.

Eftersom västeråsare har en tendens att vara icke-kulturella surmulna bekväma jantelagsidioter dröjde det ett tag innan folk började strömma till, men när de väl gjorde det blev det en härlig eftermiddag och kväll. Och yours truly deltog i mitt första lajv! I lajvet var Sverige som Nordkorea. På bilden nedan försöker jag övertala en fascist att avrätta en aktivistkompis för att rädda mitt eget skinn från att åka i fängelse.

Det var härligt att vara totalt ryggradslös.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...