måndag 1 oktober 2012

01/10

Den 1 oktober 2010. Jag och Jessica möter Gud på en sunkkrog i Gamla stan.

Den 1 oktober 2011. Jag friar till Jessica på samma sunkkrog:

Den 1 oktober 2012. Det hade så klart varit kosmisk perfektion om vår dotter Liv hade fötts just idag, men hon vill uppenbarligen ligga och tjocka på sig i sin mammas mage lite till och who can blame her.

Samtidigt är jag glad att vi får behålla den här dagen för oss själva, jag och Jessica. Vissa datum är heliga, och den här dagen kommer alltid att vara vår privata julafton. Om ni råkar gå förbi restaurang Borgmästarn den 1 oktober 2047 finns det en stor chans att ni hittar oss därinne, skålandes i champagne.

Så grattis, älskling. Du är allt för mig.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...