måndag 19 oktober 2009

Dit ska vi alltså inte

Det funkar inte att låta Edward sova i klädkammaren längre. Vi måste sälja vår lägenhet, köpa nytt och större.

Jag hade en mäklare på besök i dag. Hon tipsade om en femma på 130 kvm för 1.1 miljoner. Jag bara gapade.

"Det ligger i och för sig i Pettersberg", sa hon och såg skamsen ut. Och? tänkte jag. Som inflyttad västeråsare har jag inte så bra koll på stadsdelarna.

När Lotta kom hem berättade jag om drömlägenheten för henne. Och nämnde att den låg i Pettersberg. Lotta slet sitt hår och vrålade rätt upp i ansiktet på mig att hon hellre skulle flytta till Rio De Janeiros kåkslum än sätta sin fot i Petters-fucking-berg. Så vi letar fortfarande lägenhet. Och jag har lärt mig en väldigt grundläggande sak om Västerås.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...