lördag 3 oktober 2009

Best pal

Jag hade helt missat den här videon, som tydligen varit the shit på Youtube sedan länge.

Jag blev rörd när jag såg den, så klart. Att inte bli det är att vara en människa utan känslor, en tvättäkta psykopat, en Jeffrey Dahmer eller en Bengt "Fisken" Ohlsson.

Men det som gör mig mest rörd är inte lejonets glädjeskutt, utan den blonda killens vänliga ögon. Har ni sett en trevligare kille någon gång? Han är en sensation. Han ser ut som Jesus hade sett ut om Jesus hade funnits på riktigt.

Jag vill att den där killen ska vara min bästa vän. Jag skulle behöva honom den här mörka, ensamma kvällen, när Julie är i Stalbo, Lotta är på fest och Edward sover där uppe. Vi kunde äta chips och kolla på Barcelona-matchen ihop, jag och den blonda killen. Sen kunde vi kramas, dricka varm choklad, ha lite kuddkrig och viska våra innerligaste hemligheter i varandras öron.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...