lördag 26 januari 2019

Koreanska gossar to the rescue

Har varit inne i en svacka. Är fet, trött, ledsen över sjukdomar i min närhet. Sverige är som Mann’s planet i Interstellar. Humans were never meant to live here.

Men idag fick jag uppleva sann eufori. Förvisso i andrahand, men ändå. Jag tog med Jullan på en kväll i Hornstull, med middag på fina Ho’s följt av besök på Bio Rio och en konsertfilm med det sydkoreanska pojkbandet BTS. En salong som till 98 procent var fylld av gråtande och skrikande tjejer (och två procent besvärade pappor) fick se Jimin, Rap Monster, Suga och fyra ytterligare undersköna killar hoppa omkring på en arena i Seoul i två timmar.

Min dotters oförställda extas var som balsam för min utmattade själ. Jag älskar henne så mycket och det var en fantastisk kväll.



2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...