tisdag 22 januari 2019

Glimtar i ett dött kosmos 

Januari är skit, februari likaså. Mars är värst. Resten av året går Sverige fint att leva i, men under dessa tre månader borde jag bo i Miami. Har tyvärr inte råd till det. Kommer antagligen aldrig ha råd till det.

Så det gäller att bita ihop. Och försöka hitta ljusglimtar.

Mina glimtar just nu kommer främst i form av min familj. Ett hett möte med min fru. Ett vackert leende från min yngsta grutt. Och lite från naturen: en full måne över hustaken. Tjocka flingor i skenet av gatlyktor. Krispig luft mot kinden.

Ungarnas levande själar. Livs underbara kaxighet när hon klär sig helt i svart och sätter på sig en fladdermusdräkt till plugget en måndag eftersom "rosa är fult". Edwards illa maskerade lycka över att ha hängt med några tjejer i sin klass en hel eftermiddag och dessutom blivit bjuden på Daim av dem. De långa samtalen om livet med Jullan innan hon somnar.

Heligheten i att gå på min bästa väns pappas begravning. Glädjen mitt i sorgen. Det är det jag har att hålla i nu.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...