söndag 2 juni 2013

Klart mina ungar ska ha ett rejält jävla köksbord

Jag är oerhört nöjd med mig själv ikväll. Vi köpte precis ett monstruöst köksbord från 50-talet på Blocket, men när vi hade kånkat upp skiten till lägenheten visade det sig vara för stort för köksöppningen.

Men eftersom jag är en sån jävla självgående och sexig och händig man drog jag upp en skruvmejsel och skruvade isär skiten och sen gick bordet in genom öppningen och sen skruvade jag ihop det igen och sen kokade jag rabarberkräm till på köpet och när ungarna satte sig vid det sprillans nya bordet tindrade de med ögonen och jag var en bonde på 1800-talet, en familjefader med krut i nävarna och en öm, kärleksfull blick.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...