lördag 8 december 2012

Foto: Fon J

I dag gör jag debut som pressfotograf i form av ett resereportage från New York som jag gjorde för Expressens räkning i våras (det verkar inte vara så snabb pressläggning på den typen av reportage). Det känns faktiskt lite kul att se två bilder i tryck som jag har tagit. Jag minns hur jag rände runt där i Brooklyn Heights med min nyinköpta systemkamera (som jag knappt visste hur man använde) och kände mig cool i den varma aprileftermiddagen, som att jag var en yrkesfotograf och inte bara nån turistmupp i mängden.

Text har alltid varit hemma för mig, fotografi något främmande och exotiskt. Men nu när jag är en publicerad fotograf kommer jag att bli olidlig här hemma och börja ta bilder med ett självförtroende som gränsar till storhetsvansinne.




2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...