söndag 2 december 2012

Studio 54

Mitt livs första tryckare: minns inte, men antagligen nåt pinsamt skit på nåt skoldisco i Östervåla när jag var typ tretton till tonerna av Nothing compares 2 U.

Jullan slösade däremot ingen tid med att beta av denna milstolpe. I helgen såg det ut så här på Tomaskyrkan runt hörnet där vi bor:

Fråga mig inte vad Tomaskyrkan är för ställe för jag vet inte, men Julie kom hem från skolan och sa att hennes kompisar skulle på disco och då var det bara att dra dit och se glad ut.

Jag skällde ut hennes danspartner efteråt och sa att om du ska ta och dansa med min dotter får du fan ta och gifta dig med henne först. Nej, det gjorde jag inte. Jag var glad och lite rörd och tänkte att tiden går alldeles för fort.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...