måndag 31 december 2012

2012, bästa...

...händelsen: Liv Forsling kom till jorden. En oerhört älskad och vacker dotter som kommer att slå världen med häpnad.

...dagen: borde så klart skriva bröllopet eller Livs födelse, och de dagarna var magiska på alla sätt, men jag tror ändå att det jag kommer att minnas bäst av -12 är alla vardagar med Jessica och barnen. Glädjen i att äta frukost vid ett samlat bord, mysigheten i att komma hem efter dagislämning till en varm kanna kaffe och sätta sig i soffan och jobba bredvid sin fru. Frilansandet är en snårig djungel, men inget slår friheten och livskvaliteten när det rullar på.

...resan: Grekland i juni. Ungarnas solbrända leenden på väg hem i skymningen och känslan av att vara en familj på riktigt.

...låten: jag lyssnar bara på ohipp musik som släpptes för länge sedan.

...graven jag besökte: dött lopp mellan Jack, Bobby och Teddy Kennedys på Arlingtonkyrgogården i D.C i april.

...vädret: när jag och Julie hade sett Madagaskar 3 i augusti och sprang till bilen i monsunregn och jag drattade på arslet och skrapade upp armbågen.

...jobbet: reseknäcken från N.Y var roligast att göra, men kulturartiklarna om Alcatraz och Hard Case Crime i Svenskan och Bladet var roligast att skriva.

...sportupplevelsen på plats: Curtis Grandersons tre home runs i matchen mellan Yankees och Twins på Yankee Stadium i april.

...sportupplevelsen på tv: Mannings pass till Manningham i Superbowl.

...konsert: gick bara på en så ganska lätt att välja.

...film: "The descendants" med George Clooney.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...