söndag 31 juli 2011

Gulnade tidningsklipp

Jag: Det här var min klass när jag gick i femman. Kan du se mig?
Julie: Där!
Jag: Nej.
Julie: Där!
Jag: Nej. Där är jag.
Julie: Jag vet det.

Jag: Titta, här vann vi!
Julie: Varför då?
Jag: Det var en frågesport som hette Vi i femman. Det var kväll och vi satt i musikrummet i min skola i Tärnsjö och svarade på frågor. Vi var jättenervösa, för det var direktsänd radio. Men sen slog vi det andra laget.
Julie: Varför det?

Jag: Men sen gick det åt skogen. Vi förlorade mot ett lag från Västerås. Sexorna i vår skola gav oss stryk och sa att vi hade skämt ut Tärnsjö.
Julie: Vad betyder skämt ut?
Jag: Att man har gjort bort sig så nån annan tycker man är pinsam.
Julie: Var du ledsen då, pappa?
Jag: Ja, då var jag ledsen.
Julie: Men ni vann ju förut i alla fall!
Jag: Ja, det gjorde vi.

Jag: Tänk Julie, här fanns inte du.
Julie: Varför då?
Jag: Det bara är så. Det är så himla himla länge sen, det här. Det är som en helt annan värld.
Julie: Pappa, jag är hungrig.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...