tisdag 12 juli 2011

En av mina hjältar...

...är den här stiliga tjommen: John Griffith "Jack" London (1876-1916). Han blev bara 40 men levde livet till det yttersta. Och han skrev som en Gud.

Jag skriver inte som en Gud. Och jag är heller inte lika disciplinerad som Jack. Han skrev tusen ord varje dag. Varje. Dag. Oavsett om han var sjuk eller trött eller grinig eller svartsjukegrälade med sin fru Charmian. Tusen ord är inte tusen tecken. Tusen ord är långt. Vid mina sporadiska skönlitterära försök har jag bara kommit upp i tusen ord i undantagsfall, när jag fått inspiration eller druckit tre Red Bull.

Fyll mig med din ande, Jack. Jag behöver dig nu.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...