tisdag 7 juni 2011

För sju år sen i dag...

...steg jag in på Aftonbladet för min allra första arbetsdag här. Det här minns jag: att jag var tidig som fan, så den enda som jobbade var Gossen. Han var rätt trevlig och sa åt mig att vänta i soffan på de andra. Min dåvarande chef Ronny Olovsson kom insläntrande tio över nio och visade mig var toaletterna låg. Sen drog han. Sen hölls det morgonmöte på plan nio. Jag var skitnervös. Ronnie Sandahl var karismatisk och skämtade med Kicki Pousette. Ronny sa åt mig att berätta nåt om mig själv. Jag hade sprungit Stockholm Marathon 48 timmar tidigare, så jag berättade det.

"Du kan glömma att du kan hålla i den formen på den här redaktionen", sa Kicki. Och det fick hon ju rätt i.

Sen fick jag skriva en spalt om Micke Brinkenstjärna. Dagen efter köpte jag tidningen på Västerås Cenralstation och såg mitt namn i tryck i Nordens största dagstidning för första gången. Det kändes väldigt stort.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...