onsdag 3 februari 2010

Just nu på Fejjan...

...pågår det nåt larv som heter "Doppelgänger week", där folk uppmanas att byta ut sina profilbilder mot någon känd människa som de har fått höra att de är lik. Detta har visat sig bli ett fascinerande sociologiskt experiment. Nästan alla väljer nämligen kändisar som är trettio gånger snyggare än vad de själva är. Plötsligt ser alla ut som fotomodeller och tidlösa skönheter, bara för att någon (antagligen en småfull partner med en agenda) hasplat ur sig en vit lögn nån gång för länge sen.

Jag skulle kunna göra mig skyldig till samma självbedrägeri. Jag har hyfsade snyggingar som Kyle MacLachlan, Taylor Hanson och Richard Chamberlain bland mina påstådda dubbelgångare. Men jag står med båda fötterna på jorden. Och vet att sanningen ligger närmare Stephen Fry, David Spade och/eller Rik Mayall.

*snyft*

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...