onsdag 12 september 2018

Samtal med Liv, onsdag morgon

Liv: Pelle (OBS! Pseudonym) är kär i mig.
Jag: Är han?
Liv: Ja, han brukar sträcka ut armarna och gå mot mig. Då springer jag därifrån för jag vill inte att han ska pussa mig.
Jag: Det är nog många som är kära i dig, för du är ju så söt.
Liv: Jag tror han är kär i mig för att jag har talang.
Jag: Ja, det så klart, du har ju så många talanger. Tänkte du på någon särskild talang?
Liv: Vad är talang för något?
Jag: Om man är extra bra på något brukar man säga att man har talang. Du har till exempel talang på att sjunga och dansa och pyssla, massa saker.
Liv: Ja, Pelle är kär i mig för att jag har talang. Och för att jag har så häftiga leksaker.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...