måndag 24 september 2018

Att kratta äpplen

Gräsänkling i helgen. Åkte ut till Stalbo. 81-årig mamma som knappt känner igen mig. 80-årig pappa som är trött och deprimerad. Klippte gräs för att känna mig lite mindre usel över att lämna dem i sticket. Borde åka dit oftare och hjälpa till men har så mycket med mitt eget jämt.

Krattade äpplen i rött solsken. En storm hade blåst ner några träd. Per var fortfarande död. En miljard minnen av ett yngre jag i husens alla rum. Små spöken av Jon nu, för evigt dolda i en annan dimension. Älskar det där huset så mycket. Vill bo där igen.

Krattade äpplen och tänkte på hur det skulle vara. Sen åkte jag till stan igen.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...