fredag 26 januari 2018

Råd från Bruce

Drömde att Springsteen höll en konsert i Pers gamla hage i Stalbo. Det var en snöig dag, kanske trettio pers i publiken, Bruce var klädd i smoking och jag fick en känsla av att han var lite besviken över den magra turnouten. Men han var professionell och körde bland annat en av mina favoriter, "Sad eyes".

Efteråt skulle jag skjutsa honom till en av Stalbos många top notch-restauranger, men biljäveln körde fast i en brant uppförsbacke så jag fick hjälpa honom ut.

Jag: I'm really sorry about the Swedish weather, man. It's like Siberia.
Bruce: No, it's good to be outdoors. Hitler stayed inside all the time.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...