lördag 27 januari 2018

It's a girl!

Av någon anledning var vi alla övertygade om att det skulle dölja sig en pojke bakom lucka nummer fyra, men igår var jag och Jessica på ultraljudsundersökning och det visade sig att bebisen i min frus mage är frisk, vacker, pigg...och en flicka!

Jag är skitglad över detta, eftersom det kommer att kännas overkligt tungt att vara pappa till TRE döttrar. Julie och Liv var i extas, eftersom de helst ville ha en lillasyster.

Edward, not so much. När jag ringde och berättade för honom lät det så här:

Jag: Det kommer att bli en flicka!
Edward: (tystnad i andra änden av luren)
Jag: Edward? Hallå? Du...det är väl kul?
Edward: MEN JAG VILL JU HA EN LILLEBROR!!! (knäpper bort samtalet)

Sen damp det ner ett mms från honom, med den här figuren. Jag tror att min son försökte förmedla att han inte var helt nöjd med händelseutvecklingen:


Men han lugnade ner sig, och jag vet att han kommer att bli världens bästa storebror – igen. Tre syrror, det hade jag velat ha. Som att vara inbäddad i intelligent bomull. År 2045 kommer Edward och hans tre systrar att styra Jorden. Eller åtminstone vara fyra otroliga exemplar av det däggdjur som kallas människan.

Men samtidigt...vad är det för värld den stackars flickan kommer till? Varför tror miljarder av våra medmänniskor fortfarande på ökenprofeter som varit döda i årtusenden? Varför har vi inte lärt oss att älska varandra än på den här planeten? Varför finns det så mycket planlöst våld, så mycket hat?

Rädslan. Vadan all denna rädsla?

Vår vackra dotter är beräknad att anlända den 24 juni. Häromdagen skrev flera nyhetssajter att en bibelprofetia förutspår att något annat kommer att inträffa just denna dag:

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...