tisdag 5 september 2017

Skit, genomskådad

Julie hade 39,9 i kväll så efter att ha pumpat i henne vätska, frukt och Alvedon drog jag till affären för att köpa en tidning som kanske kunde muntra upp henne lite. Hon prenumererar på KP men hade läst senaste numret, och den enda blaskan på ICA som kändes som att den kunde passa en tioåring var en publikation vid namn Julia. Jag såg redan på omslaget att den var en genom-ytlig skittidning för förvirrade fjortisar utan ryggrad och egen personlighet men tänkte att Julie kanske ändå skulle bli förströdd av den.

En timme senare gick jag in till henne och frågade om hon hade läst tidningen.

"Den var inget bra", svarade hon. "Den var fjantig, och jag gillar inte tidningar som tror att det bara är tjejer som kan sminka sig".

Hon är ett sånt geni, min lilla men snart stora tjej. Och febern hade minskat, dessutom.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...