tisdag 14 mars 2017

Eftersläntrare

För åtta-nio år sedan var "Breaking Bad" tv-serien på allas läppar. Jag var som vanligt inte bekväm med denna masspsykos och flockmentalitet, så jag ignorerade allas prat om hur fantastisk den var och började titta på den för några veckor sedan istället – fyra år efter att den slutade sändas.

Ja, jag är inte så hipp. Men den visade sig ju vara lysande så klart. Jag grät inte i slutet, som jag gjorde under "Six feet under" (min favoritserie alla kategorier), men en sorg drog igenom mig när jag såg Walt ligga där på golvet.

Död, antagligen. Men med öppna ögon. Så kanske ändå inte död. Framför allt verkade han vara uppfylld av livets mirakel, i samma stund som det rann ur honom.

Så vill jag också gå ur tiden, när det är dags.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...