torsdag 9 juni 2016

Spoken like a true storasyster

Det skiljer mindre än två år mellan Julie och Edward, och eftersom de är helsyskon har de följts åt genom livet. Men vi har märkt en skillnad i deras relation på sistone – Julie är en tweenie som månar allt mer om sin privata sfär, samtidigt som Edward och Liv blir allt tajtare.

När de ses igen efter en vecka på skilda ställen är det som att de dras till varandra som magneter. De leker, skrattar, bråkar, skriker med samma passion och är snudd på oskiljaktiga. Igår uppmanade Edward sin lillasyster att kasta sina gosedjur på resten av familjen, vilket hon gladeligen gjorde. Det är ett jävla drag på de där två och det är ibland rätt påfrestande, men jag blir också varm i hjärtat eftersom det är äkta syskonkärlek där i botten.

Vi andra satt i soffan, och Julie himlade med ögonen när Liv kom in och kastade ännu en nalle på henne till Edwards förtjusning.

Jag: Jag har märkt att Edward och Liv hänger väldigt ofta med varann nu för tiden.
Julie: Ja, jag har också märkt det.
Jag: Vad tror du det beror på?
Julie: Ska jag vara ärlig?
Jag och Jessica: Ja, så klart.
Julie: Jag tror det beror på att de är lika dryga, båda två.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...